Persediaan Bakal Ibu yang Berhasrat untuk Menyusukan Bayinya .

Assalamualaikum dan Selamat Pagi semua.

Pada pagi yang sejuk ini...saya ingin berkongsi dengan anda semua tentang persediaan bakal ibu  menyusukan bayi.
Saya percaya setiap para ibu memang inginkan bayinya menyusu sepenuhnya. Perkongsian pada pagi ini adalah:

Apakah yang perlu ibu lakukan sebagai persediaan diri????


1.KEMAHUAN
Perlu semaikan dalam fikiran dan hati kemahuan dalam diri ... katakan kepada diri" saya mahu menyusukan bayi saya secara eksklusif selama 2 tahun" kemahuan ini akan mengatasi segalanya.
Sekiranya si ibu  sendiri tidak mahu, maka tiadalah susu.


2. KOMITED
Sanggup melakukan apa sahaja, selagi terdaya untuk memastikan anda berjaya. Anda perlu mengatakan kepada diri bahawa tiada pilihan lain selain susu ibu. Jangan beli apa-apa makanan atau susu lain. Kerana terlalu mudah membeli susu gantian yang lain, maka ramai ibu tidak berjaya. Don't start!

3. KEKUATAN MENTAL
Anda perlu menpersiapkan mental untuk menempuhi kesukaran, terutamanya pada bulan-bulan awal kelahiran. Percayalah...semakin bayi anda membesar maka ia semakin mudah . 2 tahun untuk ibu berikan yang terbaik kepada bayi anda.

4.SOKONGAN
Dapatkan sokongan dan nasihat daripsda mereka yang telah berjaya melaluinya supaya memperolehi motivasi dan sokongan yang positif. Rujuk kepada pakar sekiranya masalah penyusuan anda rumit.

5.BELAJAR & MEMBACA
Cari ilmu dan berusaha sendiri, banyakkan membaca  tentang penyusuan ibu dan bertanya kepada mereka yang telah berjaya.Kerana di situ anda perolehi jawapannya...
Saya masih ingat lagi sewaktu ketika dulu saya melihat kawan saya berjuang dan berusaha untuk dapatkan susu banyak untuk bayinya.....bermacam cara dia lakukan...saya turut serta memberi sokongan kepadanya...bercerita tentang perkembangan anaknya dan bertukar pandangan ketika dia mengepam susu dan saya menemaninya...zaman saya bekerja dulu....Apabila selesai mengepam susu ....melihat  kepada hasilnya dia bersyukur dan positif saya individu yang tumpang brrkongsi syukur dan gembira untuknya....
Untuk membantu perolehi susu yang banyak dan memberi tenaga kepada ibu...


SET MENYUSU SHAKLEE


ALFAFA dan ESP ...Insha Allah hasilnya pasti anda tersenyum puas...dengan iringan usaha dan komited konsisten berdoa...

Berminat hubungi saya untuk keterangan dan konsultasi percuma Fatimah (019-2275401)
Call / sms / whats app / telegram
 Blog : wafawayu.blogspot.com
 FB Page: Fatimah suplemen kesihatan dan kecantikan
 email: fetty276@gmail.com *
*** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh, atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kenali Bentuk Badan Anda

Testimoni diri sendiri ESP

Ostematrix Shaklee